amberalert.reismee.nl

Pachuca: bergen en cactussen

Ik ben al ruim een week onderweg, maar het lijkt wel veel langer, zoveel nieuwe indrukken!

De laatste dag in Mexico Stad zijn we naar het huis van Frida Kahlo gegaan, het huis staat in een totaal ander Mexico Stad dan dat van het centrum, in een wijk met allemaal lage en vrolijk gekleurde huizen. We reisden deze dag met de metro, wat een attractie op zich is: zo ongeveer bij elke halte komt er een verkoper binnen die zijn koopwaar aanprijst, zoals nagelknippers, keelpastilles, recptenboekjes voor de kerst en allerlei andere dingen. Het mooist is het nog als ze muziek verkopen, dan hebben ze een rugzak met een box erin en laten ze horen wat er allemaal op de cd staat.

Op zondag hebben we de bus gepakt naar Pachuca, waar we kunnen logeren bij Carlos,een vriend van Nancy en Annemarie. Hij rijdt ons 3 dagen lang naar allerlei dorpjes in de bergen. De eerste dag treffen we het, we komen aan in een dorpje waar een festival aan de gang is met traditionele dans en muziek. `s Avonds hebben we in het dorpscaféeen goede tequila gedronken, veel lekkerder dan in Nederland! De laatste dag nam Carlos ons mee naar zijn geboortedorp, Eloxochitlan. De reis duurde zo´n 4 uur, door een landschap van bergen die begroeid zijn met enorm veel cactiussen. Alleen de slapende man met de sombrero ontbrak, voor de rest was het typische beeld compleet :-) In Eloxochitlan is er niets, er wonen ongeveer 450 mensen. We hebben rondgereden door het dorp en de omgeving, ze houden hier niet zo van lopen....

Na 3 dagen Pachuca hebben we de bus gepakt naar Puebla, waar we een dag hebben rondgelopen in het centrum met zijn mooie gebouwen met betegelde gevels. Nu zitten we in Puerto Escondido, lekker aan het strand! Het is hier veel warmer dan in de bergen, maar dat gaat vast snel wennen!

Ik vind Mexico leuk!Het eten is hier heerlijk. Het was even wennen dat er overal bonen, limoen en peper (zelfs op fruit en snoep doen ze chilipeper) bij zit, maar eigenlijk past het wel. De mensen zijn echt super aardig! Het enige is dat je standaard een uur extra moet incalculeren als je iets wil doen, op de een of andere manier duurt alles net iets langer dan je verwacht. Mijn favoriete uitspraak tot nu toe is dan ook: no te preoccupas (= maak je niet druk)...

We blijven nog een paar dagen aan het strand, 1e kerstag nemen we de nachtbus naar San Cristobal, weer naar de bergen :-)

marianne visser

leuk dat Mexico je bevalt en is t ook waar dat t zo n kleurig land is? , en van dat eten (al die bonen en pepers) dat krijg je volgens mij nergens anders. haha ; ) dus geniet er maar van. Veel plezier!!

Andre

Ik wens je een warm en zeer zonnige kerst vol tequila, bonen en pepers toe!
Oftewel via Google: Les deseo un muy cálido y soleado de Navidad lleno de tequila, los frijoles y el chile!

Ellie

Amber hele fijne dagen in het zonnige Mexico,veel plezier groetjes

mama

Wat een leuke verhalen schrijf je Ik geniet ervan. Alles opzoeken op google earth. Hele fijne en warme dagen .
Geniet ervan. Kus.

Stief Wim

Ik heb net vlammetjes in de pan gedaan.Die heb je niet in Mexico he,of toch weer wel.
Amber ik gniet van je verhalen,mamma en ik zoeken alles op ,op Google Aerd.We bekijken dan de foto's die daar bij staan en hebben dan een indruk van wat jij allemaal ziet.
Amber ik hoef niet te zeggen "geniet ervan"want dat doe je.
Amber ik groet je kijk uit en we kijken weer uit naar je belevenissen!!!
Kus Wim

pap en Wilma

He Amber , ja dit is wat je geweldig vind.
Fijn dat het zo lekker met je gaat .
We genieten van je verslag.
Blijf gezond en alvast een mooie kerst in San Cristobal
fijne avonturen. x
He Amber, we zijn net terug uit Portugal, dus kunnen nu pas genieten van je avonturen.
Wat ben je toch een griet, zo maar met een vreemde meegaan.
Als ik de reakties lees schrikken wij simpele hollanders van jou moed, of naiviteit, maar als je maar een dikke engel bij je hebt, die op je let zal het allemaal wel goed komen Blijf schrijven want het is ontzettend leuk om te lezen wat je doet. Nog een kus van je vader en van mij uiteraard ook.
Doei meisje

marije en merijn

hoi amber,

goed om te horen dat je het zo ontzettend naar je zin hebt en vooral geniet van het mooie landschap,eten en de vriendelijke mensen daar!vinden het heel leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt daar in het zonnige mexico.fijne dagen met de kerst in het vooruitzicht en we wachten met smard op een nieuw verhaal van je!

dikke kus m&m