amberalert.reismee.nl

Mexico stad

Zo, de eerste 2 dagen in Mexico City zitten erop...ik geloof dat ik nu een beetje begin te wennen aan de temperatuur,het tempoen het eten.

De reis is goed gegaan. Ik werd er natuurlijk wel weer uigepikt bij de douane tijdens de overstap in Houston, maar het werd al snel duidelijk dat er geen rare dingen in mijn tas zaten, dus was wel weer een grappige ervaring :-)

Gisteren ben ik de stad in gegaan. Na een flinke omweg aangekomen bij het centrale plein, waar het een grote kermis is met een ijsbaan en een megakerstboom. Bovendien is er een tentje waar je een sneeuwbalgevecht kan houden met echte sneeuw :-) Na een flinke omweg lanngs allerlei straatjes met verkoperslangs de weg, die schreeuwend of met een luidspreker hun koopwaar aanbieden,uitgekomen bij het Palacio de Bellas Artes, waar ik dacht lekker uit te kunnenrusten in het park. Dat viel tegen, ook hier is er een enorme kermis in verband met de kerstvakantie...Op het moment dat ik besluit even terug te gaan naar het hotel komt er een man naast me lopen, Arturo,en we raken aan de praat. Volgens hem moet ik niet alleen rondlopen door de straten, maar juist de gebouwen ingaan. Als ik 1 minuutje had zou hij me het oude postkantoor laten zien, een gebouw uit de Spaanse tijd. En inderdaad, het is een schitterend gebouw van binnen. Uiteindelijk heeft hij me een uur lang rondgeleid langs allerlei van zulke oudegebouwen. Na een tijdje begon ik me af te vragen of dit een of andere toeristische val was en of ik hem opeens heel veel geld zou moeten betalen, maar besloot er maar gewoon van te genieten. Toen we bij het centrale plein aankwamen nam hij afscheid. Er zouden dit weekend vrienden langskomen voor het museum van Diego Rivera en dat wilde hij graag goed voorbereiden. Het was een bijzondere ontmoeting op mijn eerste dag met eenman die heel trots isop zijn stad en zijn afkomst.

Gisteravond zijn Nens en Annemarie aangekomen, en vandaag zijn we op mijn allereerste architectuurexcursie en bedevaartooit gegaan, naar de kerk van Guadelupe en een nieuw gebouwd evangelisch centrum daarnaastmet eenenorme crypte onder de grond. Begin deze week was er een festival waardoor er 5 miljoen mensen aanwezig waren op het terrein, vandaag was het gelukkig vrij rustig. Toch moesten we in de kerk op een rolband langs de afbeelding van Guadelupe, heel bizar....Daana hebben we de vrijdagmiddagborrel maar gedaan op een terrasje in het centrum, heerlijk in de zon!

Morgen de laatste dag in Mexico Stad, aan het eind van de middag vertrekken we naar Pachuca, eenstadje in de bergen, anderhalf uur reizen vanMexico City.Het schijnt daar pas geleden nog gesneeuwd te hebben, dus ik hoop dat ik het daar uit ga houden zonder jas of winterkleding...

Reacties

Reacties

Melissa

Wow wat een verhaal van die man! Doe je wel voorzichtig meid? Pas goed op jezelf! En natuurlijk veel plezier!!! Fijn dat je goed bent aangekomen! Groetjes melissa

Marianne visser

Fijn om te weten dat je er bent, en direct al de stad aan t doorkruisen in je eentje. Toen ik dat las van die man die je rondleidde dacht ik even oh nee,,,niet doen ;) maar blij dat t zo n leuke ervaring was!

Ellen

Goed om te horen dat je er bent, en gelijk een mooi verhaal. Doe voorzichtig en vooral genieten.
Groetjes Ellen

Femmy

Geweldig om op deze manier je ervaringen en je belevenissen mee te kunnen maken. Geniet er van, enne, doe voorzichtig !

Debbie

Hey Amber,

Dat begint goed zo met een zonnetje :)

En ja, het is wel een beetje een gewenning om vreemden te ontmoeten die het beste met je voor hebben. In Nederland ben je al gauw achterdochtig natuurlijk. Ik hoop dat je nog veel gastvrije mensen tegenkomt. En dat je een hoop van de cultuur meemaakt.

En genieten hoor, voor je het weet zit je weer achter je pc-tje zoals hier!

Groetjes!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!